poniedziałek, 22 sierpnia 2016

한글. Koreański alfabet, jak się za to zabrać?

Jak wiadomo nie nauczysz się języka Koreańskiego bez znajomości alfabetu, czyli tak zwanego 한글 (hangul/hangeul).  Jest uważany za jeden z najłatwiejszych alfabetów na świecie, ale zabierając się za jego naukę, minęło parę dni zanim zaczęłam orientować się w każdej literce. Przy intensywnej nauce i dzięki pomocy pewnej aplikacji, nauczyłam się go w tydzień. Także do boju! :3

Co musicie wiedzieć?
1. Podstawowy alfabet składa się z 14 spółgłosek i 10 samogłosek.
2. Hangul, został sztucznie stworzony na polecenie Króla Sejonga w czasie dynastii Joseon.
3. Han (한) oznacza wielki, a gul (글) pismo. * Trochę to narcystyczne? Co nie? XD*
4. Większość słów w języku Koreańskim (ok. 80%) jest oparta na znakach sino-koreańskich. Czyli tak zwanym alfabecie Hanja. *Może kiedyś zrobię o tym osobną notkę*

Czego potrzebujecie do nauki?
Tak naprawdę wszystko zależy od was i od tego w jaki sposób najlepiej się wam uczy.
Niektórzy wolą sobie wszystko zapisywać i monotonnie powtarzać. Inne osoby z kolei lepiej będą się uczyły korzystając z różnych aplikacji dostępnych na telefony komórkowe lub korzystając ze źródeł internetowych * Jest tego na prawdę dużo*. Niestety wiele dostępnych stron oraz aplikacji jest w języku Angielskim. Co w wypadku kiedy nie zna się tego języka?
Wtedy wystarczy wejść w wyszukiwarkę wpisać Hangul, a następnie w obrazy! Od razu nam znajdzie to czego potrzebujemy. Niestety większość z nich zawiera już cały alfabet razem z połączeniami, według mnie najlepiej nauczyć się po prostu samej podstawy.

Przykładowe zdjęcie samych 24 podstawowych liter. Do tego jeszcze dochodzą spółgłoski podwojone, których jest 5.

Spółgłoski podwojone czyli:
ㅃ(pp/bb)ㅉ(jj)ㄸ(dd/tt) ㄲ(kk/gg) ㅆ(ss)
W jaki sposób ja się nauczyłam Hangul?
Szukając aplikacji do nauki Koreańskiego trafiłam na Eggbun . Większość zawartości jest niestety płatna, ale nie nauka alfabetu! Oprócz nauki alfabetu, aplikacja uczy nas też nowych słówek składających się z poznanych liter.
Gdyby tylko cała zawartość była bezpłatna... ㅠㅠ
Dla mnie aplikacja okazała się strzałem w 10. Być może jednak wy preferujecie inną metodę nauki.
Mała rada ode mnie! Nawet po nauczeniu się alfabetu, miałam problem z odczytywaniem go. Potrzeba trochę ćwiczeń, żeby przyzwyczaić mózg do tego zupełnie odmiennego i egzotycznego języka. Także, nawet jeśli po nauczeniu się Hangul będziecie mieć problem z odczytem słów, nie przejmujcie się! Wszystko przychodzi z czasem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz