poniedziałek, 22 sierpnia 2016

안녕!

안녕! Witam wszystkich na moim blogu. Jest to mój pierwszy post i szczerze mówiąc nie wiem, jak potoczy się moje blogowanie. Zdaje sobie sprawę, że blogów tego typu jest mnóstwo. Jednak mój ma trochę inne przesłanie. Założyłam go z myślą o ludziach, którzy tak jak ja mają dużo chęci do nauki, jednak mało motywacji i z reguły są leniwi. <- Cała ja.

Co tak właściwie jest tematem tego bloga? Ano, niby język Koreański. Jednak nie znajdziecie tutaj czystej gramatyki. Możecie liczyć na porady oraz triki w nauce. A także moje postępy w poszczególnych etapach mojej przygody z tym językiem.

Zacznę może od krótkiej introdukcji. Możecie się do mnie zwracać 만두 (man-du), czyli kluska. Mieszkam w pewnym pięknym mieście w Polsce. Uczęszczam do szkoły gastronomicznej, a moją pasją jest nauka języków. Przez lata szlifowałam swój Angielski i obecnie jestem na poziomie Upper Intermediate (czyli B2). Drugim poznanym przeze mnie językiem był niderlandzki. A cóż to takiego? Otóż dużo osób nie zdaje sobie sprawy, że w Holandii nie mówią po holendersku tylko właśnie po niderlandzku. Holenderski jak się okazuje jest dialektem. To taki fun fact, dzięki któremu będziecie mogli się może kiedyś wykazać.

Dlaczego język Koreański? Od wielu lat interesowałam się kulturą Azji. Wcześniej uczyłam się przez rok Japońskiego, niestety musiałam wyjechać i nie udało mi się kontynuować nauki. Zainteresowanie Japonią przerodziło się w zainteresowanie również Koreą i tamtejszą kulturą.

Kiedy zaczynały się tegoroczne wakacje, a ja wyjechałam w odwiedziny do rodziny. Z nudy postanowiłam zacząć się uczyć Koreańskiego. Moje chęci są wielkie niestety, często jestem też człowiekiem leniwym. Dlatego aby się bardziej zmotywować i zobaczyć moje postępy, postanowiłam założyć tego bloga.

Mam nadzieję, że pomoże on również innym ludziom w uwierzeniu, że jeśli bardzo się czegoś chce to można osiągnąć wszystko. Wystarczy tylko trochę pracy.

Wraz z rozwojem mojego bloga, będę czekała na wasze komentarze, pytania oraz ewentualne propozycje.

Wszyscy, który postanowili uczyć się tego języka... Hwaiting!

Co do tytułu bloga... mistrzyni koreańskiego (한국어 마스터?), jest to moja mała motywacja, na końcu widnieje znak zapytania, ponieważ pytam samej siebie czy osiągniecie mojego celu jest możliwe.


만두

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz